Rozwój Internetu doprowadził do tego, że każdego roku rośnie handel internetowy oraz zapotrzebowanie na usługi internetowe oraz firmy, które świadczą usługi w sieci. Nic więc dziwnego, że z każdym rokiem różnego rodzaju firmy otwierają swoje własne sklepy internetowe. Do dzisiaj było to nie spotykane, jednak obecnie nawet olbrzymie firmy, takie jak firmy handlowe, usługowe czy też produkcyjne posiadają swoje własne sklepy sieciowe, które umożliwiają im sprzedaż jedynie poprzez internet. Widać zatem, jak bardzo sprzedaż w Internecie stała się popularna i jak bardzo i chętnie ludzie w sieci kupują. Trzeba bowiem pamiętać, że wzrost handlu internetowego to kilkanaście procent w skali roku. Nic więc dziwnego, że firmy otwierają swoje sklepy w Internecie. Natomiast strony internetowe  nawet największych firm, które zajmują się handlem czy też produkcją posiadają odnośniki do właśnie tych sklepów internetowych.

Widać zatem, że rozwój sklepów internetowych jest olbrzymi, szczególnie na takich rynkach jak Polska, gdzie istnieje jeszcze wiele miejsc dla różnych sklepów z różnych dziedzin. Prawda, mówi się, że handel w sieci jest kilka razy tańszy niż handel naziemny. Pamiętajmy jednak, że taki sklep internetowy trzeba również odpowiednio wypozycjonować. Niektóre strony internetowe są pozycjonowane przez okres kilku miesięcy, zatem wówczas też ponosimy koszta posiadania takiego sklepu, choć niekoniecznie są one związane bezpośrednio z handel, lecz przede wszystkim są związane z zapleczem handlowym danego sklepu internetowego znajdującego się w sieci globalnej.

Pozycjonowanie jest bardzo istotne, dzisiaj na rynku panuje na tyle duża konkurencja, że bez odpowiedniej reklamy nie możemy się po prostu wybić, a to właśnie pozycjonowanie jest pewnego rodzaju formą reklamy, która pozwala nam na posiadanie odpowiedniego zaplecza dla naszego sklepu a tym samym na ściągnięcie odpowiedniej liczby klientów, którzy dany sklep odwiedzą a prawdopodobnym jest, że część z tych klientów po prostu do nas wróci.